Ekonomik kriz deprem korkusundan büyük: Eskiden en azından gelip fiyat sorarlardı

İstanbul’da Deprem Sonrası Riskli Binalar Gündemde!

23 Nisan günü İstanbul’da meydana gelen 6.2 büyüklüğündeki depremin ardından, şehirdeki riskli binalar tekrar gündeme geldi. Özellikle deprem bölgesi olarak bilinen İstanbul’da, yapı güvenliği konusunda kırılgan bölgeler endişeye neden oluyor. Zemin yapısının sağlam olmadığı bölgelerde yaşayan milyonlarca vatandaş evlerine girdiklerinde büyük bir endişe yaşıyorlar. Ancak zemin yapısının sağlam olduğu düşünülen bazı ilçelerde daire fiyatlarında hızlı bir artış yaşanıyor.

Özellikle en riskli bölge olarak kabul edilen Fatih ilçesinde daire fiyatları durgunlaşmış durumda. Deprem gerçeğiyle yüzleşen insanlar, evlerini yenileme isteği duyarken, kentsel dönüşüm sürecinde belirsizlikler ve yüksek maliyetler nedeniyle kararsızlık yaşıyorlar.

818 Bin Bina 2000’den Önce İnşa Edilmiş

Kandilli Rasathanesi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütülen zemin ve yapı analizlerine göre, 1980 öncesine ait yapıların en yoğun olduğu ilçeler Beyoğlu ve Beykoz’dur. İstanbul genelindeki bina stoku verileri ise düşündürücüdür. Şehirde yaklaşık 6 milyon konut bulunurken, bu konutların büyük bir bölümü 2000 yılı öncesinde inşa edilmiştir. Yaklaşık 817 bin bina 2000’den önce yapılmıştır.

İstanbul’da Riskin Yoğun Hissedildiği İlçeler

İstanbul’da riskin yoğun şekilde hissedildiği ilçeler arasında Avcılar, Fatih, Beyoğlu, Beykoz, Zeytinburnu, Esenler, Küçükçekmece, Tuzla ve Beylikdüzü bulunmaktadır. Bu ilçelerdeki yapı stoku genellikle yaşlıdır ve bazı mahallelerde zemin yapısı risklidir. Fatih, Beyoğlu ve Beykoz gibi tarihi ilçelerde 1980 öncesi yapıların yoğun olduğu ve bu yapıların inşaat kalitesinin yetersiz olduğu vurgulanmaktadır.

Fatih İlçesinde Daire Fiyat Ortalaması 3 Milyon TL

Fatih ilçesindeki durum hakkında konuştuğumuz Emlakçı Ali Şenel, depremin ardından insanların ev alım-satımı konusunda tereddüt yaşadıklarını belirtirken şunları paylaştı:

“Zemin sağlam olsa da binalar artık ömrünü tamamlamış durumda. Demirlerinde oksitlenme olan, taşıyıcı sistemleri zayıflamış yapılar var. Kentsel dönüşüm konusuysa tam bir muamma. Anlaşmazlıklar çok fazla, maliyetler sürekli artıyor, müteahhitler sözleşmelere uymakta zorlanıyor. Şu an bölgede eski binada 2+1 kiralık daireler 15-20 bin TL bandında; satılık daireler ise ortalama 3 milyon TL civarında.”

Ekonomik Koşullar Eski Binalarda Oturmaya Mecbur Kılıyor

Kocamustafapaşa semtinde emlakçılık yapan Kadir Yılmaz da bölgenin emlak piyasasındaki durgunluğa işaret ederek,

Vatandaşlar korkuyor ama ekonomik koşullar onları eski binalarda oturmaya mecbur bırakıyor. Yeni binalarda 2+1 dairelerin kirası 40-45 bin TL civarında. 50 yaş ve üzeri binalarda ise kiralar 15-20 bin TL arasında. Yeni binalarda satılık daire fiyatları 6 milyon TL’ye kadar çıkıyor. Eskiden deprem olunca insanlar yeni daire almasa da en azından gelip sorarlardı. Bu kez öyle olmadı

Avcılar’da Yapıların %45’i 1980 Öncesi Döneme Ait

Deprem sonrası dikkatleri üzerine çeken bir diğer ilçe ise uzun zamandır riskli yapı stoku nedeniyle gündemde olan Avcılar’dır. 1999 Marmara Depremi’nde yıkılan ilçede yıllardır yapılan kentsel dönüşüm projelerine rağmen halen yetersizlikler bulunmaktadır. İlçedeki yapıların %45’i, 1980 öncesi döneme aittir ve birçoğu hala aktif olarak kullanılmaktadır.

Avcılar’da emlakçılık yapan Mine Güncavar Çağlın ise Ambarlı, Cihangir ve Denizköşkler mahallelerinin en riskli zemin yapısına sahip bölgeler olduğunu vurgularken,

“Buna karşın Firüzköy ve Tahtakale mahallelerinin zemin yapısı daha sağlam. İlçede kiralık daireler 15 bin TL’den başlayıp 70 bin TL’ye kadar çıkıyor. Satılık daireler ise özelliklerine göre 2 milyon TL ile 5 milyon TL arasında değişiyor”

Related Posts

Dünyanın en büyük otomobil fabrikası : Saniyede 10 araba üretiyor

Güney Kore’nin güneydoğu kıyısındaki Ulsan şehrindeki Hyundai tesisinden görünen manzara gerçekten etkileyici . Orada yeni Hyundai modelleri üretiliyor, test ediliyor, kalite kontrolünden geçiyor ve sonunda dünyayı dolaşmak üzere ticaret gemilerinin …

Asgari ücret ve emekli maaşı için ilk öneri geldi

İYİ Parti Genel Başkanı Müsavat Dervişoğlu, asgari ücretin acilen güncellenmesi gerektiğini belirterek, partisinin önerdiği rakamın 29.850 TL olduğunu açıkladı. Dervişoğlu, bu miktarın aynı zamanda en düşük emekli maaşı olarak da belirlenmesi gerektiğini vurguladı. CHP lideri Özel’in ise zam talebini önümüzdeki hafta açıklaması bekleniyor.

Fas, Türkiye ile ticaret anlaşmasını gözden geçirecek: Ülkesine daha fazla yatırım isteyecek

Fas, Türkiye ile imzalanan serbest ticaret anlaşmasını artan dış ticaret açığı gerekçesiyle yeniden değerlendirmeye hazırlanıyor. Özellikle Türk kumaş ithalatının açığı büyütmesi nedeniyle Rabat yönetimi, Ankara’dan daha fazla yatırım talep edecek.

SPK Başkanı Gönül: Halka arz bir vizyon! İzmir’de masaya yatırıldı

İZSİAD ev sahipliğinde, TÜRKONFED iş birliğiyle, Sermaye Piyasası Kurulu Başkanı İbrahim Ömer Gönül’ün katılımıyla İzmir’de “Finansmana Erişim ve Halka Arz Bilgilendirme Toplantısı” düzenlendi. İş dünyasına önemli bilgilendirmeler sunulan toplantıda …

‘Cari işlemler açığı turizmle düşecek’

Türkiye’nin cari işlemler hesabı nisanda 7 milyar 864 milyon dolar açık verirken, altın ve enerji hariç cari işlemler hesabında da 1 milyar 938 milyon dolarlık açık oluştu. Merkez Bankası (TCMB) tarafından açıklanan ödemeler dengesi verilerine göre, Nisan 2025’te cari işlemler hesabı 7 milyar 864 milyon dolar açık verdi.

Yerli üretim düştü, otomobil pazarı ithal doldu

Yerli üreticiler, kapasite kullanımını tam gerçekleştiremediği için yeni destek paketleri bekliyor. Üretimde yaşanan düşüş devam ederken, ithal araçların pazar payı hızla yükseliyor. Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerine göre, yılın beşinci …